Dag 1 en 2, Ons vertrek naar Colombia en nieuwe ontdekkingen in Medellín

Hola allemaal.

Vrijdag 13 mei was onze vertrekdag naar Colombia. Na een lange reis zijn we veilig aangekomen in Colombia.

We hebben een top vlucht gehad. De reis verliep zonder problemen en we hadden lekker de ruimte in het vliegtuig.

Door de drukte bij de immigratiedienst in Bogota moesten we nog haasten om het vliegtuig naar Medellín te halen. Maar een kwartier voor vertrek waren we nog niet de laatsten die aankwamen. Er werd netjes op iedereen gewacht. Na een half uurtje vliegen waren we al in Medellín. Fausto en Federico waren op het vliegveld, dus een warm en enthousiast onthaal! Supergaaf!!

Om half 7 waren we bij YOLO Hostel in Medellín. Onze thuisbasis voor de komende 12 dagen. Inchecken en daarna met z’n zessen wezen eten bij een restaurant waar heerlijk kon worden gegeten. Het was goed om te zien dat dit land de draad na Corona weer oppakt. Het was overal druk op straat.

Na een lange dag om 22.00 uur lokale tijd gaan slapen. Door de jetlag waren we om 3 uur al weer wakker.

Tijdens de ochtendwandeling werden we ook geconfronteerd met de gevolgen van Corona. In het uitgaansgebied Parque Lleras waren restaurants gesloten. Heftig om te zien!

Na de wandeling een gezond ontbijt bij Betty’s Bowls gegeten.

In de ochtend en begin van de middag zijn we met een van onze contactpersonen in Colombia, Federico, naar een gedeelte van Medellin geweest waar hij zelf ook nog nooit was geweest. Door de aanleg van de zgn. Kabel Metro is ook dit deel van Medellin beter bereikbaar en kunnen de mensen uit deze wijk makkelijker naar hun werk in de stad. En doordat er nu ook wat toeristen komen wordt er meer geld verdiend. Hierdoor gaat ook de levensstandaard omhoog.

Federico vond het best spannend om naar deze wijk te gaan. Je weet nooit of je welkom bent. Gelukkig viel het allemaal mee!

Na de rit met de Kabel Metro zijn we te voet verder gegaan. Een flinke workout, maar het was de moeite waard!! Een schitterend uitzicht over Medellin was de beloning!

De rest van de dag hebben we verder rustig aan gedaan en ons voorbereidt voor de vlucht naar Cartagena!

Heel veel groeten vanuit Colombia!