Dag 12, De terugreis

DSCN1055Beste allemaal,

Vrijdag 29 november was de dag van de terugreis naar Nederland. Om 4.00 uur liep de wekker af. Daarna opfrissen (dat is wel nodig op dit tijdstip), aankleden en na de kamercheck met de koffers naar de lobby om uit te checken.
Om 5.00 uur precies kwam de taxichauffeur om ons naar het vliegveld te brengen. Gezien het tijdstip was de kans op files niet zo groot (haha). Om 5.45 uur waren we op het vliegveld. Ruimschoots op tijd om in te checken, omdat ons vliegtuig om 8.45 uur zou vertrekken. Het was nog niet druk dus we waren snel  ingecheckt.  Na het inchecken hebben we nog maar even rustig ontbeten, daar hadden we nog geen tijd voor gehad. Om 8.45 uur vertrokken we richting Miami, keurig op tijd dus. Om 12.00 uur landden we in Miami en gingen we richting douane. Ook deze hobbel ging voorspoedig. Het moest niet gekker worden. Geen lastige vragen, maar alleen maar geïnteresseerde vragen over wat wij in Colombia hadden gedaan. En ja, dan kan je dus ook aan een douanier het geweldige werk wat wij mogen doen doorgeven.
Omdat wij pas om 17.30 uur van Miami naar Florida zouden vliegen hadden we dus  lekker de tijd om ons op het vliegveld te vermaken. Els en Nico lazen een boekje. Bram en Yoeri gebruiken de ruimte op het vliegveld om een potje te voetballen……..
Om 17.30 uur vertrokken we richting Londen. Gelukkig geen vertraging zodat we op tijd in Londen aankwamen. De vlucht ging erg voorspoedig. Zonder veel turbulentie en af en toe wat wegdommelen ging de tijd toch redelijk snel voorbij. Na een vlucht van bijna 8 uur kwamen we in Londen aan. We moesten nog wel een uur in het vliegtuig blijven omdat er een technische storing bij een van de gates was. Uiteindelijk hadden we dus nog 1,5 uur om door de douane en bagagecheck te komen voor onze vlucht naar Nederland. Daar stonden onze kanjers Karin en Petra en de kids ons op te wachten. Het was dus niet de bedoeling om deze vlucht te missen. Gelukkig gebeurde dit niet en vlogen we om 9.00 Engelse tijd (10.00 uur Nederlandse tijd) richting Schiphol. Om 11.00 uur landden we daar en nu was het snel naar de bagageband om de koffers op te halen. De douane doorkomen was wederom een fluitje van een cent. Maar wat wil je met die vriendelijke gezichten van ons. Bij de bagageband aangekomen stonden Karin en de kinderen Britt en Noor, en Petra met zoon Stephan ons al met een brede grijns en zwaaiende armen op te wachten. Dit zijn toch wel mooie en emotionele momenten. Je zou gelijk door de uitgang willen lopen, maar ja, dan heb je wel een probleem omdat je koffer er nog niet is. Het geduld werd beloond en nadat wij de koffers hadden konden we onze kanjers weer in de armen sluiten.
Hierna hebben we als afsluiting nog wat gedronken met elkaar en onze ervaringen gedeeld. Na dit samenzijn moest er toch echt afscheid worden genomen van elkaar. Dit viel niet mee. In 12 dagen wordt de band onderling steeds hechter. Ook de 2 medereizigers, Els en Yoeri, zijn zoals eerder vermeld  erg onder de indruk geraakt van de projecten en van het werk dat Fausto en Federico doen. Geweldig om te mogen weten dat wij weer twee nieuwe ambassadeurs voor de stichting hebben.

We kijken terug op een geweldige reis naar het mooie land Colombia met haar hartelijke inwoners. We hebben onze lopende projecten kunnen bezoeken en de verbeteringen kunnen bekijken en vastleggen.
Verder zijn er contacten gelegd voor mogelijke nieuwe projecten, o.a. (ver-)bouw school in Peru. De mogelijkheden zullen grondig worden onderzocht of wij e.e.a. kunnen gaan ondersteunen.

Het zou daarom mooi zijn als we meer nieuwe donateurs krijgen die onze stichting structureel willen ondersteunen. Er hebben zich de afgelopen week al weer nieuwe donateurs aangemeld!!!
Mede door uw ondersteuning kunnen we dit geweldige werk blijven doen. Daar willen wij u hartelijk voor danken.

Verder willen wij iedereen hartelijk bedanken voor het meeleven tijdens ons werkbezoek op welke manier dan ook. Een korte reactie geeft al een geweldig goed gevoel. Dit heeft ons erg goed gedaan.

We hopen dat iedereen een goede indruk heeft gekregen van ons werkbezoek hier in Colombia.

Heel veel groeten vanuit Nederland!